Praca: Radca


Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Radca
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 144868

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. 


Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury) i częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.  


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Opracowuje plan dochodów i wydatków KPRM w układzie klasyfikacji budżetowej oraz w układzie zadaniowym, na podstawie wielkości przyjętych w ustawie budżetowej (w tym w podziale na poszczególne biura/departamenty).
  • Monitoruje ponoszone wydatki i opracowuje miesięczne i kwartalne analizy z przebiegu wykonania dochodów i wydatków KPRM, w tym w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej na finansowanie projektów.
  • Koordynuje proces dokonywania zmian w planie wydatków KPRM – analizuje wnioski o zmiany w planie finansowym wydatków, przygotowuje propozycje zmian w planie oraz projekty decyzji w tym zakresie – w ramach budżetu części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej.
  • Prowadzi w informatycznym systemie obsługi budżetu państwa TREZOR obsługę w zakresie planów finansowych, w tym przygotowuje wnioski i decyzje w zakresie zmian w planach finansowych oraz wnioski o uruchomienie środków pochodzących z rezerw celowych i rezerwy ogólnej budżetu państwa.
  • Uczestniczy w procesie opracowywania materiałów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa oraz projektu ustawy budżetowej w zakresie budżetu dysponentów części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej (w tym analizuje potrzeby zgłoszone przez departamenty/biura i proponuje wielkości limitów na kolejny rok budżetowy).
  • Opiniuje propozycje zmian w aktach prawnych w zakresie finansów publicznych, w tym przedkłada propozycje zmian w przepisach prawnych dotyczących finansów publicznych oraz wyliczeń do Oceny skutków regulacji do projektów aktów prawnych dotyczących finansów publicznych w zakresie budżetu dysponentów części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej.
  • Sporządza informacje dla potrzeb komisji sejmowych i senackich w sprawach dotyczących budżetu dysponenta części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz budżetu części 23 - Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej i ich realizacji.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w komórkach finansowych przy sporządzaniu planów rocznych oraz wieloletnich
  • Znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności w zakresie obsługi: informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR, QNT, komputera i aplikacji biurowych (Ms Office: Word, Excel, Outlook, Power Point oraz Internet)
  • Posiadanie kompetencji miękkich: myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, współpraca, komunikacja, negocjowanie, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe lub studia podyplomowe z zakresu finansów
  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie budżetu w układzie zadaniowym
APLIKUJ TERAZ