Praca i bank są ze sobą nierozerwalnie związane. Jeszcze do niedawna wiele osób dostawało swoją pensję bezpośrednio do rąk, ale dzisiaj jest to już bardzo rzadkie. Odchodzi się skutecznie od przekazywania wynagrodzenia w gotówce, a co za tym idzie, każda osoba, nawet ta starsza, niezbyt obyta z technologiami powinna mieć w banku konto, na które będzie mogła wpływać pensja za wykonaną pracę.
Czego w takim razie trzeba dopilnować, jeśli chodzi o sprawy bankowe zaraz po otrzymaniu nowej pracy?
Bank to miejsce, które nie zawsze trzeba odwiedzać, kiedy trafi nam się nowa praca. Jeśli posiadamy już rachunek bankowy, powinniśmy przede wszystkim sprawdzić, czy na naszej umowie pojawił się na pewno on w prawidłowej formie. Błędne wpisanie numeru konta może spowodować, że nasze wynagrodzenie gdzieś zaginie, a my będziemy nie tylko czekać dłużej na wypłatę, ale też będziemy zmuszeni poświęcać czas na dowiadywanie się, gdzie się podziały nasze pieniądze.
Jeśli zależy nam na tym, aby nasza praca była szybko wynagradzana, powinniśmy pomyśleć o tym, żeby założyć konto w tym samym banku, z którego przelewy wykonuje pracodawca. Ten sam bank będzie przesyłał do nas środki natychmiastowo, co może być ważne dla osób, których praca jest jednym źródłem utrzymania. W skrajnych sytuacjach przedłużające się oczekiwanie na przelew może być bardzo frustrujące.