Praca: Radca


Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Radca
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 148146

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. 


Praca na stanowisku wiąże się z krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi, nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury), zagrożeniem korupcją, permanentną obsługą klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach. Praca na stanowisku wiąże się z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone".


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Planuje i realizuje działania kontrolne projektów współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej, w tym: pełni funkcję kierownika kontroli projektów w siedzibie beneficjenta oraz wizyt monitoringowych, w szczególności celem: sprawdzenia dostarczenia towarów i usług współfinansowanych w ramach projektów EFS, faktycznego poniesienia wydatków oraz zgodności realizowanego projektu z umową o dofinansowanie oraz informacjami przedstawianymi we wnioskach o płatność; monitoruje wdrożenie zaleceń pokontrolnych
  • Planuje i realizuje działania kontrolne w stosunku do organizacji pożytku publicznego, w tym pełni rolę kierownika kontroli oraz przygotowuje sprawozdania z czynności podejmowanych w związku z nadzorem nad organizacjami pożytku publicznego, we współpracy z innymi podmiotami
  • Sporządza sprawozdania z wykonania Rocznych planów kontroli projektów współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej
  • Przygotowuje i realizuje proces powierzania kontroli organizacji pożytku publicznego wojewodom lub Dyrektorowi Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, monitoruje ich wykonanie oraz analizuje dokumentację pokontrolną z kontroli powierzonych
  • Realizuje kontrole trwałości rezultatu po zakończeniu realizacji projektów
  • Odpowiada za prowadzenie na poziomie Departamentu działań związanych z obsługą Najwyższej Izby Kontroli oraz Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych w zakresie kontroli wykonania środków finansowych w ramach wdrażanych projektów UE oraz kontroli organizacji pożytku publicznego
  • Współpracuje z wojewodami oraz Dyrektorem Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego przy kontrolach powierzonych przez Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego
  • Wykonuje inne polecenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego, Dyrektora oraz Zastępców Dyrektora oraz Naczelnika Wydziału, w celu zapewnienia sprawnej i terminowej pracy wydziału.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie kontroli projektów finansowanych ze środków UE
  • Wiedza z zakresu: ustawy o finansach publicznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia kontroli; ustawy o rachunkowości, w zakresie niezbędnym do prowadzenia kontroli; ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027; ustawy Prawo zamówień publicznych; ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej; wdrażania programów operacyjnych - zasad i wytycznych w zakresie kontroli projektów FERS 2021-2027 oraz kwalifikowalności wydatków na lata 2021- 2027
  • Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, kreatywność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne, współpraca
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie funduszy strukturalnych UE lub w zakresie funkcjonowania organizacji pożytku publicznego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B1
  • Przeszkolenie z zakresu: zarządzania projektami/wdrażania projektów współfinansowanych ze środków UE; zasad funkcjonowania organizacji pożytku publicznego
  • Uprawnienia do wykonywania zadań audytora wewnętrznego wynikające z przepisów ustawy o finansach publicznych
  • Uprawnienia biegłego rewidenta lub głównego księgowego lub samodzielnego księgowego
APLIKUJ TERAZ