Praca: Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
- Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
- Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
- Użytkowanie sprzętu biurowego.
- Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
- Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
- Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.
Zakres zadań
- Sporządza i uzgadnia projekty umów o finansowaniu z dotacji budżetowej realizacji zadań wynikających z ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego oraz nadzoruje wykonanie zawartych w nich postanowień
- Sporządza i uzgadnia miesięczne decyzje finansowe na uruchomienie środków budżetowych oraz opracowuje sprawozdania z wykorzystania środków budżetowych
- Monitoruje prawidłowość wykorzystania środków budżetowych przeznaczonych na finansowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego
- Przygotowuje sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej w sektorze górnictwa węgla kamiennego
- Udziela odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje oraz interpelacje, zapytania poselskie, interwencje poselskie i senatorskie, oświadczenia senatorskie, a także na wnioski składane w trybie dostępu do informacji publicznej, związane z realizacją wykonywanych zadań
- Przygotowuje rozwiązania legislacyjne, w tym projekty ustaw, rozporządzeń i obwieszczeń będących w kompetencji departamentu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie finansów, analizy danych finansowych, administracji publicznej lub w obszarze związanym z górnictwem
- znajomość ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość procesu legislacyjnego
- znajomość zasad i przepisów w zakresie przeprowadzania kontroli z prawidłowości wydatkowania środków budżetowych
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- komunikatywność
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność dobrej organizacji pracy
- terminowość
- asertywność
- poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczone klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- znajomość ustawy Prawo geologiczne i górnicze,
- znajomość przepisów dotyczących udzielania pomocy publicznej
Najnowsze komentarze