Zwiększanie swoich kompetencji i kwalifikacji zawodowych stało się dość modnym w ostatnim czasie trendem. W jaki sposób mogą rozwijać się pracownicy banków? Okazuje się, że sposobów jest kilka. Omówmy je wszystkie.
Poszerzanie wykonywanych zadań
Banki są jednymi z tych pracodawców, którzy w największej mierze wspomagają i zachęcają do podnoszenia własnych kompetencji zawodowych. Najczęściej stosowaną metodą jest stopniowe wdrażanie w nowe obowiązki. Wyobraźmy sobie pracownika, który rozpoczyna karierę jako kasjer. W początkowej fazie jego głównym zadaniem będzie przyjmowanie oraz wydawanie gotówki. Z czasem jednak będzie on poznawał produkty banku jak np. rachunki bieżące, które może aktywnie sprzedawać.
Awans poziomy
Podczas codziennej pracy w banku, pracownicy są poddawani nieustannym ocenom. Przełożeni na bieżąco weryfikują ich wiedzę i umiejętności. Z czasem może się okazać, że osoba, która zaczynała jako kasjer, jest świetnym sprzedawcą. Jej umiejętności zostają docenione do tego stopnia, że otrzymuje ona propozycję zostania doradcą klienta ds. kredytów hipotecznych. Wiąże się to nie tylko z nową wiedzą i zakresem obowiązków, ale także z wyższym wynagrodzeniem.
Oczywiście to tylko początek możliwości rozwoju pracowników banków. Każda placówka rządzi się własnymi prawami i zasadami rozwoju zawodowego zatrudnionych osób. Jedno jest pewne, pracownik banku to osoba wręcz skazana na rozwój na polu zawodowym.