Okres kwarantanny to czas, w którym rosnąca ilość firm decyduje się na pracę zdalną. Jest to optymalne rozwiązanie, które pozwala na zachowanie ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstwa bez równoczesnego narażania pracowników na zarażenie. Oczywiście nie każda branża może sobie pozwolić na pracę zdalną. Jednym ciekawszych przykładów jest sektor bankowy.
W przypadku sektora bankowego, to czy pracownicy mogą przejść na home office zależy od tego, jak została zorganizowana praca banku. Wbrew pozorom to często ociężała instytucja, która ma problemy z dostosowaniem się do zmieniającej się sytuacji. Oczywiście pracownicy nowoczesnych banków rozpoczynający swoją działalność w branży fintech mogą bezproblemowo pracować zdalnie. Pozwala im na to prowadzony model biznesowy.
Niemniej jednak w przypadku tradycyjnych banków wykonywanie swoich obowiązków z domu to nie łatwa praca. Bank w wielu przypadkach nie daje swoim pracownikom oraz klientom narzędzi, które pozwalałby na tego typu pracę. Przykładowo tylko część tradycyjnych banków umożliwia m.in. zdalną zmianę hasła, czy też odblokowanie konta. Wszystko to sprawia, że niejeden pracownik banku musi mieć bezpośredni kontakt z klientem i nie może wykonywać wszystkich swoich obowiązków online. Niemniej jednak niemalże każdy pracownik banku ma możliwość przeniesienia, chociaż części obowiązków do domu.
W naszym banku bardzo duża część pracowników nadal pracuje na home office
Niektóre firmy preferują ten system.