Praca w banku czeka na wielu kandydatów, jednak żeby ją dostać, trzeba spełniać pewne warunki, które stawia się potencjalnym pracownikom placówki. Warto jednak mieć na uwadze, że istnieją nabory na różne stanowiska, w związku z czym od każdego pracownika wymaga się jednak czegoś innego. W banku można bowiem pełnić bardzo różne role, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Stale rekrutuje się między innymi pracowników, którzy będą zajmować się obsługą klientów, doradców klienta, kasjerów, agentów kredytowych, doradców inwestycyjnych lub hipotecznych, a także dyrektorów, menedżerów i kierowników placówek.
Głównym zadaniem większości pracowników jest dbanie o interes klientów. Kreują oni odpowiedni wizerunek banku, pomagając klientom w rozwiązywaniu ich problemów finansowych. Zwykle muszą mieć wyższe wykształcenie. Powinni orientować się w kwestiach bankowych, wykazywać się uczciwością, posiadać doświadczenie w prowadzeniu rachunków bankowych oraz odpowiednio reprezentować markę. Muszą też mieć świadomość, jak prezentować oferty, przygotowywać dokumentacje i obsługiwać karty oraz odnajdywać się w doradztwie finansowym.
Dyrektorzy, menedżerowie i kierownicy placówek również powinni mieć wyższe wykształcenie. Najlepiej, jeśli ukończyli zarządzanie, ekonomię lub rachunkowość. Liczy się jednak również doświadczenie w kierowaniu kadrą i wiedza z zakresu różnorodnych produktów bankowych. Nieocenione są również kompetencje miękkie oraz zdolność do odnalezienia się w różnych sytuacjach.